Szkoła podstawowa w USA uczy dzieci, że „obiektywizm” jest cechą “białej supremacji”

Dzieci w jednej ze szkół podstawowych w amerykańskim stanie Wirginia uczą się, że „obiektywizm” i „perfekcjonizm” są „rasistowskimi” cechami „białej supremacji”. Autor James Lindsay opublikował na Twitterze zrzut ekranu z konspektem lekcji, który najwyraźniej pochodzi z podręcznika Dismantling Racism Workbook z 2001 roku autorstwa Tema Okun oraz Kenneth Jones i uczy on dzieci w wieku 6-11 lat w Belvedere Elementary School w Wirginii.

„15 cech białej supremacji” obejmuje „perfekcjonizm”, „poczucie pilności”, „indywidualizm” i „obiektywność”. Zniechęcając do pozytywnych koncepcji, takich jak te powyższe, kojarząc je z supremacją białych, nauczyciele w rzeczywistości szkodzą szansom dzieci na postęp w szkole. Innymi słowy, nauki te nie są wcale antyrasistowskie, ale w rzeczywistości są rasistowskie.

„Jak na ironię, ten rodzaj „antyrasistowskiej” indoktrynacji jest alarmująco rasistowski i ignorancki” – skomentowała felietonistka Herald Sun, Rita Panahi. Inni respondenci wskazali, że takie nauczanie jest znakiem rozpoznawczym Critical Race Theory (Teoria Krytyczna Rasy), która jest nadal nauczana w amerykańskich szkołach, mimo że została zakazana na mocy zarządzenia prezydenta Trumpa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *